maandag 2 februari 2015

Vandaag operatie door Dr Mureau

2 febr, Rotterdam/Zeist

Na een heerlijk weekend, vol leuke sociale contacten en uitjes, is de dag gekomen dat ik weer geopereerd ga worden...

Lisa is fijn aan t logeren bij mijn schoonouders. Zo kan ik de 1ste 2 dagen in alle rust herstellen vd operatie. Lars zit tot 15u op school.

Geert & ik zijn allebei wat zenuwachtig vanochtend πŸ˜”πŸ˜”. Ook al hebben we allebei goed geslapen 😴, we weten dat er vandaag weer een nieuw hoofdstuk πŸ“– aanbreekt in de 'Margot's neussie story'. Laatste jaar ging het steeds beter qua herstel & look. Alleen mijn voorhoofdwondje bleef zichtbaar, vandaar deze puur cosmetische operatie.

Ik ben gelijk aan de beurt en Dr Mureau doet de poliklinische operatie met een co-assistente en verpleegster in het Erasmus ziekenhuis πŸ₯ in Rotterdam. Het is op een afdeling waar we nog niet eerder geweest waren, maar we hoefden niet te zoeken, want we waren goed voorbereid ☺️πŸ‘. Dr Mureau legt mijn situatie uit aan de 2 dames 😷😷. Ze kijken met z'n 3 vol bewondering naar mijn neussie en hij vertelt hoe trots hij is op t resultaat. Het feit dat mijn littekens zo mooi genezen is voor hem de aanleiding om mijn voorhoofd nu toch te opereren, zegt hij tegen ons 3.
Ik voel me 'naakt' zo zonder make-up enzo. Met mijn 1ste koortslip πŸ’‹ ooit voel ik me sowieso al niet zo aantrekkelijk, dus deze week moet Geert maar even de andere kant op kijken πŸ˜‰. Gelukkig is hij wel wat gewend inmiddels en niet zo'n oppervlakkig type.

Dr Mureau legt uit dat ik pas woensdag mijn haren πŸ’† mag wassen. Bij het opereren van mijn voorhoofd, onder plaatselijke verdoving, liep er namelijk veel bloed in mijn haren. De verdoving zal vanmiddag uitgewerkt zijn en dan mag ik alleen paracetamol πŸ’Š slikken om de pijn te stillen. Door mijn strakke huid krijgt hij mijn voorhoofd maar net dicht, dus de spanning is immens 😠. Ik zal weer ff pijn moeten lijden en een paar stappen πŸ‘£ terugdoen om uiteindelijk op de lange termijn het mooiste resultaat te krijgen/hebben.

Super fijn dat Geert er vandaag weer bij is. Hij is zo'n goede steun, brengt me aan t lachen πŸ˜‹, zorgt voor afleiding in het ziekenhuis, is (tegenwoordig) best complimenteus en ik kan bij hem mezelf zijn. Zoals vanochtend als we allebei de zenuwen πŸ˜” πŸ˜” hebben, dan kunnen we lekker kissenbissen om niks en zitten we 5min laten weer leuk te kletsen. Fijn zo'n vent!

1 opmerking:

  1. Fijn dat je het achter de rug hebt! Toi toi met de pijn en de lastige dingen. Ik had veel baat bij droogshampoo toen ik mijn haar niet kon wassen. (wel wond afdekken).

    Groetjes,

    DorothΓ©

    BeantwoordenVerwijderen