donderdag 28 november 2013

Draai weer gevonden in Zeist

Donderdag, 28nov

We zijn inmiddels bijna een week terug in ons eigen huis in Zeist.
Het was even wennen om een 'nieuw' ritme te vinden in onze zo vertrouwde omgeving.

Eerste nachten had ik last met slapen. Bij mijn ouders sliepen we in 1-persoons logeerbedden (met voor de veiligheid een nachtkastje tussen ons in) en lag ik in een vaste houding, aangezien ik alleen op mijn rug en één oor mag slapen. Nu was het de 1ste nachten erg zoeken naar een nieuwe houding in ons heerlijk grote bed. Ik werd 10x per nacht wakker omdat ik dan op mijn buik en (bijna) op mijn gezicht ging liggen (en dat mag natuurlijk niet gebeuren). Daarnaast werd Lisa elke ochtend heel vroeg én huilerig wakker, vast omdat ze nieuwe tandjes en kiezen krijgt. Gelukkig slapen de meisjes Verkoulen de afgelopen 2 nachten fijn door tot 7u.

Het flexibel en relaxt omgaan met de wisselende tijden en vrijwel ontbreken van een planning van onze vriend Ronald (de wondverzorger) is ook zeer leerzaam voor mij. In het hilarische Sinterklaasgedicht dat ik van mijn naaste collega's heb mogen ontvangen, stonden hier dan ook de nodige grappen over in. Hier hebben Geert & ik hard om gelachen, want wat kennen die Marketing-pieten mij toch goed!

Deze week een beetje gedoe gehad met het netwerk en wifi op zolder. We hebben wat advies ingewonnen bij de experts (Opa's) en een wifi versterker aangeschaft. Nu kon ik de afgelopen dagen al fijn werken vanaf de zolder-werkplek die Geert voor me gecreëerd heeft. Zo hebben de kinderen niet door dat ik 'thuis' ben en kan ik ongestoord bellen en mailen met mijn werk. Ideaal dat we in deze moderne tijd leven en ik via VPN ook bij al mijn werkbestanden en mappen kan, dat maakt het werken een stuk effectiever. Deze week met een aantal collega's gebeld, dat was prettig en (soms) ook efficiënter dan contact via mail.

Gelukkig beginnen we onze draai in Zeist steeds meer te vinden, zowel Geert als ik. De kids waren natuurlijk al sneller gewend. Erg fijn dat opvang ook zo goed geregeld is. Deze week hebben de kids 2 dagen heerlijk gespeeld bij 't Mereltje (zie foto's voor impressie) en komt Opa Jack als Geert moet/moest werken. Fijn voor de kindjes & voor mij en gezellig voor ons alle 4 (Jack blijft namelijk elke x zo'n 40u bij ons: van de avond-ochtend).
Daarnaast heb ik besloten om naast mijn beste vriendinnen, naaste familie ook mijn buurvrouwen en andere vriendinnen uit Zeist te zien. Het is al zó vreemd om in mijn eigen huis te zijn met zoveel beperkingen, maar zo 'zie' ik af en toe ook nog eens gezellig iemand en word ik wat minder een 'kluizenaar'. Ik moet af en toe over mijn schaamte heen stappen over hoe ik er nu tot 10dec iig uitzie.

Kinderopvang 't Mereltje
 


Groep Framboos (LISA)
Groep Mini Braam (LARS)





 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten