donderdag 14 november 2013

Planning beetje bijstellen

Vrijdag, 15nov

Donderdagnacht is op dit moment niet mijn favoriet. Net zoals vorige week kon ik de slaap niet vatten tot 2u. Mijn gezicht deed pijn, beetje koppijn en alleen op rug of 1 zij liggen zorgde ervoor dat ik maar niet in slaap viel.

Gisteravond hebben Geert & ik besproken hoe t nu gaat tov wat we vooraf verwacht hadden.
Ik heb hem eerlijk verteld dat ik deze 2de fase anders had ingeschat. Ik had wel verwacht dat 1ste twee operaties heftig zouden zijn en dat ik 2 weken helemaal 'out' zou zijn. Echter de operaties daarna (zoals nu in nov en dec) had ik lichter voorzien:
- zonder narcose 
- zonder zware pijnstillers 
- zonder hechtingen (die er weer uit moeten)
- zonder dufheid na operaties door narcose en medicijnen
- zonder wederom grote verbanden op mijn gezicht
Dit had ik zo ingeschat omdat de artsen zeiden dat dit dagbehandelingen waren en vooral de focus legden op de 1ste twee operaties in oktober. Ik had gedacht dat ik vanaf half november wel nog thuis zou zijn, maar alleen omdat ik (nog) niet toonbaar zou zijn, maar niet omdat de 2de fase ook nog zo heftig is. Maar ja, moet ik mijn planning bijstellen, gelukkkig zijn de meisjes De Wijn daar goed in 😉(onderonsje met mijn zus ☺️).

Zojuist is thuiszorg Marly 😷 geweest.
Zij heeft het ziekenhuis 🏥 gebeld omdat ik gisteravond zoveel pijn had, neus flink bloed, gezwollen is en beetje blauw ziet. Het ziekenhuis gaf aan dat dit normaal is na schraap-operatie en geen probleem is zolang neus niet koud of gevoelloos aanvoelt. De hechtingen zijn veel strakker dan 1ste x, dat zorgt voor meer druk op de neus en is de bedoeling voor mooiste aanhechting. Fijn dat Marly ff belde ☎️.
Marly gaf ook aan dat de medicatie 💊 die ik nu elke ochtend moet slikken bedoeld is om ontstekingen tegen te gaan en pijn te stillen. Het is echter een zwaar middel, vandaar dat ik suf ben en wat last heb van haaruitval (gelukkig heb ik genoeg). Dat ik vermoeid ben komt dus niet alleen door operatie + narcose. Ik herstel nu wel sneller dan na 1ste operaties. 

Het is ff doorbijten voor me 😬, maar pijnstilling helpt wel (overdag). Lief om te merken dat Geert me zo'n bikkel vindt. Hij heeft echt wel door dat ik pijn heb en baal van deze fase, maar dat ik mijn best doe dit zo min mogelijk te laten blijken. We gaan gewoon door en er komen vast weer betere tijden aan, want na ☔️ > ☀️.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten