zaterdag 14 december 2013

Balans opmaken (tussentijds)

Als ik nu de balans opmaak, dan ben ik achteraf blij dat ik dit traject in deze periode moet ondergaan. In het begin was ik erg boos dat de dermatologen mijn opmerking dat ik een plekje op mijn neus had in najaar 2012 & voorjaar 2013 niet serieus namen, vooral omdat ik dan in mijn zwangerschapsverlof 'geholpen' had kunnen worden. Wel zo efficient!

Echter nu ik dit traject onderga en gesprekken met de artsen heb gehad, kan ik toch meer vrede met deze periode hebben. 
* Het kluizenaarsbestaan is toch iets 'makkelijker' in de winter met veel gezelligheid, dan in de zomer als iedereen buiten op terras zit 🍹, op vakantie gaat en er niks op TV is. 
* De periode winter/voorjaar is prettiger voor mijn 'nieuwe' huid dan de zonrijke ☀️ zomer. 
* Daarnaast was ik in oktober weer helemaal in goede conditie 👯 en hersteld vd bevalling en zwangerschapsperiode. De artsen zeiden ook dat voor mij mijn zwangerschapsperiode praktischer leek, maar dat ik toen waarschijnlijk heel veel moeite zou hebben gehad om met deze operaties te 'dealen' zowel fysiek als mentaal. Nu was ik niet hormonaal en fysiek en mentaal sterk(er) om dit 'gevecht' aan te gaan. 
*'Wel fijn dat de operatie tot half oktober kon wachten, daardoor kon ik mijn werk wel in de belangrijkste periode vh jaar (en zeker in deze roerige tijden) zelf doen en zo netjes mogelijk achter laten. 
* Tevens heeft Geert in deze periode zijn normale rooster (24u werken, 3 dagen vrij) en niet het drukke zomerrooster 📆. Hierdoor hebben we alle operaties & afspraken 🏥 fijn samen kunnen doen en heeft hij maar heel zelden zorgverlof op hoeven nemen. Dus prettig voor ons en voor de brandweer 🚒.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten